tisdag 31 januari 2012

Kallt!


Hej på er!
Här har varit fullt upp och för lite tid och ork för att hinna uppdatera på bloggen, men här kommer nu ett livstecken från mig...

I helgen var vi uppe vid sjön och min käre man tyckte att vi skulle testa isen. Sonen var inte sen med att hänga på men själv är jag en mes i dessa lägen. Jag tycker det är riktigt läskigt att gå ut utan att veta hur tjock isen är och undrar konstant om den verkligen kommer att hålla...
Tyvärr glömdes isborren kvar hemma men de två grabbarna knallade ändå ut en liten bit. Troligtvis var nog isen betydligt tjockare än vad jag trodde, men varför chansa? Därför höll jag mig snällt kvar på bryggan och tittade på när de åkte kana och hade kul.

Här har blivit ganska kallt nu men det gillar jag. På lunchen var vi ett gäng som tog en härlig promenad i solskenet och kom tillbaks med frostnupna kinder. Underbart! Och vad mycket bättre man jobbar på sedan...

Nu ska jag sätta mig och mysa med sonen.
Ha det gott!
Kram Petra/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar