torsdag 1 september 2011

Kökssoffa

  














Hej på er!
Jag lovade ju att visa den nya (gamla) kökssoffan som vi köpte på Blocket. 400 kr fick vi ge för den, med dyna och allt. Dynan är nu omklädd och några kuddar har fått ta plats också.

















Jag kan inte riktigt bestämma mig för om soffan skall målas om i vitt (just nu är den i en gulnad nyans) eller om den kanske skall bli ljusgrå...
Tapeten på väggen vill jag helst ha bort men eftersom vi planerar att göra om köket känns det lite onödigt i nuläget att lägga tid och pengar på att göra något åt den. Vi får nog leva med den gulflammiga väggen ett tag.

















Nya köksgardiner har dock införskaffats. Färdigsydda för ovanlighetens skull. Annars brukar jag ju sy det mesta själv men jag tyckte dessa var så fina och dessutom till ett så bra pris att det inte lönade sig att sätta sig vid symaskinen denna gång.
Köksstolen hittade jag på loppis för 50 kr. Även den skall målas. I samma färg som soffan.

Nu är det dags för en stund framför TV´n. Sonen ligger i sängen och maken är i Karlstad i natt så jag får mysa alldeles för mig själv.
Kram på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar