söndag 2 oktober 2011

Säng, säng, säng...


Hej på er!
Tänkte visa er ännu en vägg av råspont. Denna har vi satt upp i sovrummet och det är faktiskt bräderna från lägenheten där vi bodde förut. Eftersom det var en hyresrätt var det bara till att plocka ner det, men vi tog med oss det och satte upp de brädor som var hela och fina i huset igen. Återvinning kallas det. Och vi är nöjda med resultatet också.
(Lägg märke till det underbara gröna golvet. Kommer inte finnas länge till...)



Och äntligen fick jag plocka fram det överkast som jag köpte för nästan två år sedan och som bara legat och väntat på att få ta plats i vårt nya hem.
Jag sprang på det på Ica Maxi för endast 129 kr!!! Otroligt pris och jag tycker jättemycket om det. Det stämmer väl in med den lite lantliga känsla jag vill ha i sovrummet tycker jag.

Idag har maken och sonen varit i ishallen igen och den lille har slipat på sina skridskokunskaper ytterligare. Det går bättre och bättre för var gång. Kanske blir det en ny Henke eller Foppa till slut... Han tycker det är roligt i varje fall och det är ju huvudsaken.

Vi hann också med en härlig skogspromenad med kaffe och bullar under några gamla ekar precis intill en mysig fiskesjö. Ekollonen droppade ner titt som tätt så vi satt bara och väntade på att nå´n av oss skulle få ett i huvudet. Vi klarade oss dock helskinnade även denna skogsutflykt.

Ha en skön söndagskväll!
Kram Petra/

1 kommentar:

  1. God morgon!
    Vad kul att ni flyttat till hus.
    Och så fint det är!

    Råspont...är något som jag skulle vilja ha.
    Nu när jag såg att ni plockat ner den och tagit med er den så tänkte jag att det måste ju jag också kunna ha i min lägenhet=))

    Kram Hannnis

    SvaraRadera