torsdag 10 november 2011

Äntligen klart!


Ja, äntligen är hallen klar. Det har varit lite pyssel med målning av både väggar och tak och att sätta upp bröstpanel och lägga in nytt golv. Och jag måste säga att vi är jättenöjda med resultatet. Det känns som ett helt annat hus. (Den nyfikne kan se en bild längst ner på hur det såg ut innan).
Bara att få ut den äckliga heltäckningsmattan gjorde en enorm skillnad. Nu har vi ett trägolv som är skönt att gå på.


Jag har även fixat lite ramar och bokstäver för att piffa till det lite. Bilderna är egna foton och de inramade vita bokstäverna är från ett tyg jag hittade.
Alla familjemedlemmar har dessutom fått sin egen bokstav på väggen.




Efter vår renovering
...och före.
Lite skillnad, eller?

Nu har jag lite andra projekt att fixa med...
Ha en skön kväll!
Kram Petra/

2 kommentarer:

  1. Ahhh!
    Så, så bra!
    Du gör så fint, härligt att göra om.

    I helgen ska jag måla om köket och bygga bord=))
    Har ledsnat så nu ryker det gamla.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    vilken skillnad på hallen! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera