fredag 24 februari 2012

Helgen stundar...


Hej på er!
Hoppas veckan varit bra för er del. Här har fredagens mys grusats något då sonen vaknade igår morse och hade 39 graders feber. Det var länge sedan jag såg honom så ynklig. Alldeles rosaflammiga kinder och helt utslagen. Han som aldrig är sjuk åkte nu på en rejäl smäll.
Det har inte hänt förut att han självmant gått in och lagt sig i sin säng för att "vila" en stund...
Då han vaknade efter en stund grät han och hallucinerade. Ej kontaktbar satt han och viftade bort saker som bara han såg och skrek att de skulle försvinna...
Riktigt otäckt!

Dessutom fick jag igår kväll veta att dottern skadat sig under sin cheerträning. Hon hade fått en hård smäll över näsan och har nu en fraktur som skall fixas till i nästa vecka.
En olycka kommer sällan ensam, som det sägs.
Hon kommer i varje fall hem till oss i eftermiddag och det ska bli jättemysigt att ses igen. Det var över tre veckor sedan sist. Även lillebror har längtat...

Mässingkronan på bilden köpte min man innan vi träffades och den har tyvärr legat på vinden i flera år. Äntligen har vi nu fått plats för den. Över matbordet i vardagsrummet. Jag gillar den jättemycket trots att jag från början egentligen ville ha en kristallkrona.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Petra/

1 kommentar:

  1. Så jobbigt med så hög feber så han börjar hallcuinera!
    Hoppas att det släpper snart.
    Och dotterns olycka på det...

    Ni får njuta extra mycket av myset ikväll=))

    Hoppas att ni får en skön helg/Kram Hannis

    SvaraRadera