måndag 20 februari 2012

Sockersött!!!


Hejsan!
Är hemma igen efter en helg i ett slaskigt Skövde. Var ute och åkte lite kälke, men oj, vad blöta vi blev. Ingen större njutning direkt. Fast barnen var nöjda och glada...

Här är en bild på min sockerlåda. Som jag letade och letade efter en sådan. Till ett rimligt pris dessutom. Och så slutade det med att mina svärföräldrars grannfru hade tre uppe på vinden. Hon hunde inte förstå vad jag skulle med den till och SKÄNKTE den till mig. Snacka om lycka!
Nu står den under vår "Ernstbänk" och fyller sin funktion som tidningsställ.

Idag blir det till att åka och storhandla mat inför veckan eftersom hyllorna i kylen gapade tomma i morse. Den mjölk som fanns kvar gick ut i förrgår och man ser halva botten på smörpaketet...Usch!
Jag älskar känslan när man öppnar kylen och den är så välfylld att det bara är att välja och vraka bland hyllorna. Så nu blir det till att bunkra upp...

Ha det gott!
Kram Petra/

1 kommentar:

  1. Blir inte bättre pris än så än när man får såna finingar som en sockerlåda=))
    Dom är så fina!

    Kram Hannis

    SvaraRadera