fredag 10 september 2010

Bo i ett förråd


Tja, vad gör man om man har ett rum för lite hemma? Jo, man inreder ett rum till sonen i ett FÖRRÅD. Det är inte stort men det är ju ändå ett EGET rum....


Bokhyllan har vi satt hjul på och gjort ett lagom stort hål i väggen för så den blir som inbyggd, men eftersom den går att dra ut kan vi fortfarande använda utrymmet bakom till förvaring.
(Golvet hade definitivt behövt en förvandling också...hm...)


Vi har satt upp pärlspont från snedtaket och ända ner i golvet. En byrå har även den fått hjul och "byggts in" i väggen. Bakom den är fortfarande ett stort förrådsutrymme kvar. Allt för att maximera de små ytor vi har.


Sonens rum ligger innanför vårt sovrum och för att få in mer luft samt öppna upp lite har vi gjort ett litet "fönster" in till oss.


Så här ser det ut från vårt sovrum. Som sagt så är hans lilla rum inte stort men han har ett eget litet krypin som bara är hans.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Petra/

2 kommentarer:

  1. Vad fint! Och smarta lösningar med de inbyggda möblerna! Även om det är litet får man ju mycket fri golvyta till att leka på när inga möbler står framme.

    Ja du, var jag får tid och ork till att pyssla. Naturligtvis är det inte varje dag jag har orken att pyssla, iaf inte på vardagarna, men idéer på allt jag vill göra kommer till mig dagligen från alla möjliga håll. Mycket gör jag på helgerna då jag fritt förfogar över min tid. Jag prioriterar bort andra saker till förmån för mitt pysslande eftersom det är viktigt för att jag ska må bra. En del åker runt till vänner och fikar, andra springer medan jag pysslar...

    SvaraRadera
  2. Så fint OCH smart! Det gäller att utnyttja de ytor man har!

    Härlig blogg du har!
    På återseende!
    //Camilla

    SvaraRadera