torsdag 2 september 2010

Häng i grenen...


Jag älskar trollhasselgrenar. Tycker om det där krulliga, slingriga utseendet. Hade dessutom så´n tur att grannen gav mig några fina grenar från sin trädgård.
Den ena hänger i vardagsrummet och får nytt pynt efter årstid. Just nu hänger där några fina prismor med fjädrar på men till jul kommer där att finnas fina kottar.



På altanen har jag hängt i några ljuslyktor. Tyvärr går det inte att ha kvar värmeljusen i dem eftersom tjuvaktiga skator då snor dem...
Jag trodde först att det varit några busiga barn i farten innan jag upptäckte vilka som var de riktiga bovarna...

Ha en skön kväll!
Kram Petra/

3 kommentarer:

  1. Hej där! Vilken fin blogg du har! Och vilka vackra lyktor:)

    Ha en trevlig helg!

    Kram Izabell

    SvaraRadera
  2. Jag bara älskar trollhassel och lyktorna var jättefina :-)
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Är också väldigt förtjust i "trasselhassel". Tyvärr verkar de inte var härdiga häruppe, så man måste köpa dem i blomafför, och då är de svindyra.. hm... Vad fint du piffat din gren!

    SvaraRadera