fredag 4 februari 2011

Suck!


Godmorgon på er!
Tittar ut genom fönstret denna lördagsmorgon och möts av en blöt, blåsig och grå dag. Fy, vad trist!
Sitter därför och tittar på foton som vi tagit denna vinter och längtar tillbaks till all den härliga, ljusa och knarriga snön...
Är det bara jag som tycker det är HÄRLIGT med snö? Det verkar som alla vill att snön skall försvinna och att det skall bli vår NU.
Men inte jag inte. Däremot är det här förbaskade regnandet det värsta jag vet. Och i kombination med blåst blir det ju inte bättre precis. Det går ju inte ens att använda paraply eftersom det vränger sig och går sönder...Nej, usch och fy! Tacka vet jag snö.

Fast det är klart, efter vecka 10 då vi skall iväg och åka skidor så får det gärna bli lite vår. Men låt oss bara slippa detta eländiga regnande.
Det är konstigt för en liten regnskur på sommaren kan t.o.m kännas härlig och uppfriskande men höst- och vinterregn kan jag gladeligen vara utan.

Nu ska jag snart ut i det "härliga" vädret så jag önskar alla en trevlig helg och hoppas att vädret är bättre där ni bor...
Kram Petra/

1 kommentar:

  1. Hello=))
    Jag är ingen vintermänniska jag!
    Så jag vill att snön ska bort nu=))
    Men har ändå tyckt om att det varit så mycket snö för i vanliga fall så består Uppsala-vinter av is och blåst.

    Hoppas att solen skiner hos dig/
    Kram Hannis

    SvaraRadera