tisdag 15 mars 2011

Yes!

Ännu en dag är snart avverkad och jag har tagit mina två sista Kåvepenintabletter. YES!
Igår kväll när jag svalde tabletterna innan jag gick och lade mig lyckades jag få den ena tabletten att fastna långt uppe i halsen. Det var jätteobehagligt! Jag var tvungen att gå upp två gånger och dricka vatten samt äta tomater för att försöka få den att släppa, men ICKE. Den satt där den satt och det kändes som den fortfarande var kvar efter att jag ätit frukost imorse.
Men nu äntligen är kuren slut och den lilla jäkeln har slutligen lossnat.

Den här veckan ser jag särskilt fram emot helgen. Min syster och hennes familj kommer till oss på lördag från Tyskland. Tyvärr blir det extra kännbart för oss då hur trångt vi bor.
Det blir en utmaning att trängas ihop på våra 81 kvm. Fyra vuxna, två tonåringar, två förskolebarn samt en hund! Men som sagt, finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Murgrönan på bilden fick jag i födelsedagspresent från min pappa och hans fru för fem år sedan.
Den är fortfarande lika fin och spirande. Med den vill jag skicka en tanke till min far som är nyopererad för prostatacancer och idag väntar på besked om vävnadsproverna.
Håller alla tummar jag har på att han får ett "positivt" besked och att han tillfrisknar fort...

Kram på er!
Petra/

1 kommentar:

  1. Tittar in och önskar dig en fortsatt härlig helg. Håller tummarna för din far..
    Kram Helene

    SvaraRadera