måndag 19 mars 2012

Hängsälg

Hejs svejs!
Oj, vad dagarna har en förmåga att springa iväg... Kände att det var dags för en liten uppdatering på min blogg.

I helgen var vi i Skövde hos mina svärföräldrar eftersom båda precis fyllt år. Vi funderade ett tag på vad vi skulle ge dem i present. Det är ju alltid svårt med äldre människor som har allt de behöver. Vi enades till slut om att en växt som de kunde plantera i trädgården kunde vara en trevlig grej och dessutom bestående.
Valet föll på en hängsälg som för tillfället var alldeles full med söta små videkissar. En gåva som visade sig bli mycket uppskattad.
Eftersom jag också tyckte att den var jättefin så har vi nu bestämt att vi ska köpa en till oss själva och plantera i en stor kruka eller korg med blommor i. Kan nog bli jättefint på framsidan av huset.
(bilden är lånad)

Vi har även varit och införskaffat några färgburkar för målning av dörrar och fönsterfoder och nu kliar det verkligen i fingrarna på mig. Jag vill helst börja måla med en gång. Det är så spännande när man planerar färgsättningen. Man har ju en klar idé om hur det kommer att se ut och det ska bli jättekul att se om resultatet blir som man föreställt sig.
Jag kommer att lägga upp före och efterbilder när vi kommit igång med målningen.

Nu ska jag snart ut och njuta av solen en stund.
Ha det gott allihop!
Kram Petra/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar