torsdag 8 mars 2012

Vitt igen...


Jaha, så kom vintern tillbaks igen! Såg ju att det föll små flingor igår kväll innan jag gick och lade mig, men trodde ju inte att det skulle vara så här vitt när jag vaknade i morse. Gillar ju snö men nu hade jag faktiskt börjat se fram emot våren och alla härliga blommor...
Dessutom har maken och jag börjat planera att måla om ytterdörrarna och fönsterfodren samt knutarna på vårt hus. Det var något vi skulle ta tag i ganska snart var det tänkt men just nu känns ju dessa planer ganska avlägsna måste jag säga...Att stå ute och måla i snö är väl inte så optimalt precis.

Igår när jag hämtade sonen på dagis var han blek och sade att han frös. När vi kom hem tänkte jag att det var bäst att kolla tempen på honom, och mycket riktigt...feber igen.
Han som inte var sjuk en enda dag under hela hösten har nu åkt på feber och förkylning TVÅ ggr på två veckor. Vad är det för konstiga baciller som florerar just nu? Det är tydligen många som blir friska nå´n vecka och sedan kommer det tillbaka igen. Trist men sant, så det är bara att gilla läget och stanna hemma och ta hand om honom så gott det går.

Nu ska jag pyssla om min lille kille så ni får ha det så bra!
På återseende!
Kram Petra/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar