tisdag 27 mars 2012

Ögongodis!

Hej!
Som ni kan se har här införskaffats en hängsälg. Jag kunde inte hålla mig utan tog mig en tur till blomsteraffären och köpte på mig lite fint att låta ögonen njuta av i den härliga vårsolen.
Jag fick stor hjälp av sonen med planteringen. Han tryckte ner penséer lite här och var i krukorna och lade sedan dit fina små stenar runt om. Måste erkänna att han gjorde ett kanonjobb.
Tänk vad glad man blir av att få lite fina blommor att titta på. Jag går runt i trädgården varje dag och tittar på vad som växer upp. Har kunnat konstatera att de tidigare ägarna har ägnat sig åt mycket lökplantering. Det har kommit upp massor av snödroppar, krokus, påskliljor samt tulpaner.
I morse när jag skulle gå och lämna sonen på förskolan fick jag se att det växer upp vitsippor under häcken mellan oss och grannen. Underbart! Det här är bästa tiden på året.

I söndags var jag, sonen och min mamma i Borås och tittade när dottern tävlade i DM i cheerleading. Hennes lag tog bronsmedalj och det roliga var att alla lagen i hennes förening tog medaljer. Jättekul för alla tjejerna. Vi vet ju hur mycket träning som ligger bakom.

Önskar alla en fin dag!
Kram Petra/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar