torsdag 1 mars 2012

Pärlor på rad...


Hej!
Är nu tillbaks i den vanliga vardagslunken igen efter några dagars vab. Tänkte visa er vad vi fördrev tiden med. Resultaten sitter nu uppspikade på väggen i hans rum.
Tänk, man blir nästan som barn på nytt när pärlorna kommer fram. Skaparlustan väcks och det går bara inte att sluta...
Det var jättemysigt att sitta och pärla tillsammans istället för att bara sitta och glo in i en tv.
Dessutom fick han ju lite fina färgklickar i sitt rum också.

Igår var det en minnesstund för dotterns skolkamrat som så tragiskt tog sitt liv i helgen. Det var över tusen ungdomar som samlades för ett sista avsked. Min dotter var också där trots nyopererad näsa (bruten) för att visa sin omtanke. Vi tände ett ljus här hemma.
Den här händelsen har påverkat mig väldigt mycket. Trots att jag inte kände flickan blev det ändå så påtagligt nära och har berört mig väldigt. Har tänkt många tankar och lider så med hennes familj. Tänk om det hade varit min dotter...

Snart är det dags för en lunchpromenad i det vackra vädret. Kan behöva bygga på energidepåerna. Har varit så trött de senaste dagarna. Känner att jag har en liten förkylning i kroppen men hoppas att den inte vill växa sig större. Nu vill man ju bara vara ute så mycket det går och njuta av den antågande våren. Älskar den här årstiden!

Ha det gott!
Kram Petra/

1 kommentar:

  1. Tror jag det att du blir berörd. Fruktansvärt när sådant händer!!

    Kul med pärlorna på väggen, snyggt tycker jag.

    Kram Hannis

    SvaraRadera